Informații obligatorii
Atunci când cumperi un produs, fie că e o roșie, că sunt fructe, că e pâine, îl iei, îl miroși, îl pipăi, pui mana pe el să îi simți textura iar la final, îl alegi pe cel care iți place cel mai mult. Însă nu toate alimentele pot fi expuse astfel încât să fie gustate, pipăite, mirosite, etc. Și cu cafeaua este la fel. Și atunci se naște întrebarea, cum o cumperi? Cum o găsești pe cea mai bună?
NUMELE CAFELEI
Pentru cunoscătorii de cafea și pentru cei care preferă cafeaua de specialitate, numele cafelei este cel mai puțin important însă se regăsește pe fiecare etichetă. Și asta pentru ca e puțin probabil sa vinzi o cafea dacă nu are un nume 🙂 dar aceasta este doar o strategie de marketing. Lângă nume mai regăsim
numele brandului
comercial. Este folosit pentru blend-uri, adică amestecuri de cafea, sau de companii care sunt foarte importante în industria cafelei,
țara de proveniență
este o informație semnificativă pentru consumatorii de cafea. Această informație nu îți poate garanta că iți cumperi o cafea magnifică, asta pentru că din aceeași țară poți bea cafele cu gust extrem de diferit și poți întâlni cafele din țări diferite care să ofere experiență asemănătoare.
Ferma
Ferma din care provine cafeaua, este cea mai întâlnită uzanță în cazul prăjitoriilor de calitate și poate este cea mai importantă informație de pe etichetă, în cazul cafelei single origin, pentru că identifică efectiv cafeaua. Este ca la vinuri. Degeaba cumperi un Chardonnay dacă soiul de struguri sau plantația nu este de renume sau strugurii nu sunt cei mai buni sau recolta din anul acela nu a fost bună. La fel este și la cafea. Ferma garantează gustul si calitatea și nu neaparat țara de proveniență sau soiul Desigur, și acestea sunt foarte importante dar nu la fel de important ca ferma. O astfel de informație este concretă și practică. Știi de unde vine cafeaua iar dacă ai deja experiență, ai și un set de așteptări cu privire la respectiva cafea sau o poți compara cu ceea ce găsești de la aceeași fermă la alțe prăjitorii.