Atunci când cumperi un produs, fie că e o roșie, că sunt fructe, că e pâine, îl iei, îl miroși, îl pipai, pui mana pe el să îi simți textura iar la final, îl alegi pe cel care iți place cel mai mult. Însă nu toate alimentele pot fi expuse astfel încât să fie gustate, pipăite, mirosite, etc. Cu cafeaua este la fel. Și atunci se naște întrebarea, cum o cumperi? Cum o găsești pe cea mai bună?
PRĂJITORIA DE CAFEA
Pe eticheta cafelei ar trebui sa apară si compania care a prăjit cafeaua, identificabilă cât mai clar. Pare o informație firească și fără cine știe ce valoare, dar într-o piață tot mai aglomerată în care apar treptat mărci de cafea proaspăt prăjită care nu au și prăjitorii proprii în spate, ci prăjesc în cele existente deja, informația începe să fie interesantă și utilă.
GRADUL DE PRĂJIRE.
Fie că veți găsi variante de prăjire (pentru ibric, pentru espresso sau pentru filtru), fie că veți găsi grade de prăjire, această informație este foarte importantă deoarece în funcție de gradul de prăjire a cafelei știm ce să facem cu punga respectivă, adică dacă o bem sau nu.
DATA PRĂJIRII.
Este una dintre cele mei importante informații de pe o etichetă și, pe de altă parte, pentru că e din nou, unul dintre diferențiatorii cei mai importanți față de cafeaua comercială de marcă. În mod normal o cafea proaspăt prăjită, este recomandat să fie consumată în primele 3 luni de la prăjire dacă este ambalată și păstrată corect.
VALVA DE AERISIRE.
Un detaliu foarte important al ambalajului cafelei, și nu al etichetei, este acest element funcțional. Valva de aerisire permite cafelei prăjite, care eliberează gaze o perioadă de câteva săptămâni după prăjire să le elimine prin acesta valvă. Este și singura cale prin care se poate lua contact cu interiorul unei pungi cu cafea. O apăsare ușoară pe pungă va elibera aromele prin valvă și veți putea aprecia dacă boabele din interior sunt sau nu pe gustul tău.